Nieuwjaarsconcert muziekvereniging KNA

Op 8 januari geeft muziekvereniging KNA Zwolle een nieuwjaarsconcert in wijkcentrum SIO. Daarbij wordt niet alleen het nieuwe jaar gevierd, maar wordt ook stilgestaan bij de schenking die KNA Zwolle krijgt van Stichting CAI De Tweemaster.

De Tweemaster
Deze stichting zorgde de afgelopen decennia voor het doorgeven van het tv- en radiosignalen naar de deelnemers in de wijk. Omdat deze stichting met de komst van het digitale tv- en radiosignaal geen functie meer had, is deze stichting per 1 januari 2023 opgeheven.  Nadat ze aan haar financiële verplichtingen had voldaan, bleef er een bedrag over van 3500 euro. Volgens de statuten mag dat bedrag geschonken worden aan een goed doel binnen de wijk. En dat is dus muziekvereniging KNA Zwolle geworden.

Muziekvereniging KNA Zwolle bestaat inmiddels 95 jaar en is destijds als  Kunst Na Arbeid in Ittersum opgericht. De vereniging is en blijft springlevend. Tegenwoordig is er naast het KNA Orkest ook volop ruimte voor de jeugd. Muzikale jongeren uit Zwolle Zuid tonen hun starters talenten in de Junior Notes.

En dan hebben we Young Notes, HET jongerenorkest van Zwolle Zuid. Als je een instrument bespeelt en wilt ervaren hoe het is om in een band te spelen, dan ben je van harte welkom. Alle instrumenten zijn welkom!

Ook het KNA Orkest speelt tijdens het concert een gevarieerd repertoire met moderne en lichte muziek.

Nieuwjaarsconcert
Wil je erbij zijn? Kom dan op 8 januari naar het SIO aan de Thorbeckelaan 2.  Tijdens deze avond wordt de cheque van De Tweemaster symbolisch door voorzitter Adri Wever overhandigd aan Jos Mulder, voorzitter van KNA.
Het concert begint om 19.30 uur en de entree is een vrije bijdrage achteraf.

Wil je een keer meespelen met een instrument? Stuur dan een mail naar info@kna-zwolle.nl

Contactpersonen persbericht:
Jos Mulder, mailto:voorzitter@kna-zwolle.nl
Michel Stiekema, bestuurslid De Tweemaster, michel.stiekema@hotmail.com

———————–

Een avondje uit in onze eigen wijk!

ZZUit heeft als doel het versterken van het sociale, maatschappelijke en culturele leven in Zwolle-Zuid. ZZUit is een onderdeel van het multifunctioneel centrum SIO, gevestigd aan de Thorbeckelaan 2, 8014 AZ te Zwolle.
Aboneer je op de nieuwsbrief van ZZuit. Klik hier

—————

Bijeenkomst eind 2022

————————

Tegelwippen

———————————

Op zaterdag 19 maart 2022 is de Landelijke Opschoondag. Samen geven de buurt een frisse voorjaarsschoonmaak.
Ruim gezellig met de buren je straat op, prik het vuil weg en veeg alles netjes aan.
Zo gaan de straten weer schoon en fris de lente in.

Waar: Cort van de Lindenlaan 3
Hoe laat: 10.00 uur
Grijpmateriaal aanwezig.
Starten met koffie en koek. Afsluiten met soep en broodje.

Een schone straat om straks de bloemetjes weer buiten te kunnen zetten en de kinderen heerlijk buiten te laten spelen.

Doe je mee? Meld je aan via onderstaande link.

Schoonmaakactie in Ittersum in 2020

Actie tegen hoogbouw

Wijkvereniging Oud-Ittersum gaat deze week de wijk in om zoveel mogelijk ondertekenende zienswijzen op te halen bij de mensen thuis. Er is veel weerstand tegen de bouwplannen appartementencomplex aan de Nieuwe Deventerweg nr 101 en 101-1 (pal naast restaurant Puik, in de historische boerderij).

Hebben we je gemist of wil je de zienswijze rustig lezen en eventueel aanpassen? Hieronder staat de link! De ondertekende versie kun je tot zondagavond 27 september inleveren bij Nieuwe Deventerweg 97.

Download; Zienswijze Appartementencomplex

Activiteiten Burendag 2020:

1. Graffitiproject met kinderen uit de buurt

Op Burendag, 26 september gaan een 40-tal kinderen en jongeren uit Oud Ittersum en Schelle de fietstunnel omtoveren tot een gigantisch groot en mooi kunstwerk. Het is de bedoeling dat zij grote letters gaan vullen met hun kunstwerken, deze letters vormen samen de teksten OUD ITTERSUM op de ene kant van de tunnel en SCHELLE & OLDENEEL op de andere kant.

Voorbeeld van vergelijkbaar graffitiproject Spoolde, aug. 2020. Realisatie Klaver5.
Handen gevraagd!

Hulp gezocht
De letters zullen niet de hele tunnel gaan vullen. Er zal ook een groot
stuk achtergrond geschilderd moeten worden met muurverf. Mijn vraag aan buurtgenoten is of een aantal van jullie mee zouden willen helpen om deze grondverf aan te brengen. Mijn planning is om dit op donderdag 24 en vrijdag 25 september te gaan doen. Het zou fijn zijn dit met een aantal mensen vlot voor elkaar te krijgen.
Groet Stefan, Klaver5

Wil je meehelpen? Stuur een mailtje naar: Klaver5.
k5.diff.designs@gmail.com

2. Acties van werkgroep Veiligverkeer Oud-Ittersum

• Vanaf 10 september zijn er Smileys geplaatst – 30 km-
  • In de week van 14 september worden borden geplaatst met spandoeken
    Veilig Verkeerk Nederland – 30km
  • 25 september plaatsing wijkbord ‘Oud-Ittersum’ bij ingang wijk aan zijde Oldeneelallee
  • 26 september – tijdens Burendag : Remwegdemonstratie
  • Kinderen gaan met stoepkrijt tekenen met behulp van 30 km-mallen
    op diverse plaatsen in de wijk
  • Stalletje aanwezig bij Burendag met info over plannen gemeente voor herinrichting;  inventarisatie problemen verkeersveiligheid bij bewoners
  • Gratis op Burendag: 30km  –  stikkers voor op de Kliko

—————————————

Tuintje-op-Zuid in zomerse bloei.

Oud-Ittersum is in beweging. Er is van alles te doen in de wijk. We zijn druk bezig om verbindingen te leggen tussen allerlei activiteiten in de wijk. Op onze Nieuwspagina plaatsen we de actuele berichten die bij ons binnen komen.

De thema’s waar we onze aandacht op richten zijn de speerpunten; verkeersveiligheid, energietransitie en woonomgeving.

HULP gevraagd!

Beste buurtgenoten, we zijn opzoek naar enthousiaste mensen die ons willen helpen met:
1) 75 jaar bevrijding in Oud-Ittersum op 14 april: een bijeenkomst, initiatief, herdenking of iets anders
2) In het voorjaar gaan we muurschilderingen aanbrengen in de Thorbecke-tunnel onder leiding van Klaver 5, in opvolging van de Burendag 2019. Wie wil er helpen met de voorbereidingen (onderlaag)?
3) Tijdens NL-DOET (13 & 14 maart) gaan we de wijk schoonmaken- met hulpstukken van de Rova zwerfafval opruimen. Wie wil helpen? https://www.nldoet.nl
4) Een themadag over Oud-Ittersum misschien ?

Alle suggesties & hulp welkom!