Nieuwjaarsconcert muziekvereniging KNA Zwolle

Zwolle- Op 8 januari geeft muziekvereniging KNA Zwolle een nieuwjaarsconcert in wijkcentrum SIO. Daarbij wordt niet alleen het nieuwe jaar gevierd, maar wordt ook stilgestaan bij de schenking die KNA Zwolle krijgt van Stichting CAI De Tweemaster.

De Tweemaster
Deze stichting zorgde de afgelopen decennia voor het doorgeven van het tv- en radiosignalen naar de deelnemers in de wijk. Omdat deze stichting met de komst van het digitale tv- en radiosignaal geen functie meer had, is deze stichting per 1 januari 2023 opgeheven.  Nadat ze aan haar financiële verplichtingen had voldaan, bleef er een bedrag over van 3500 euro. Volgens de statuten mag dat bedrag geschonken worden aan een goed doel binnen de wijk. En dat is dus muziekvereniging KNA Zwolle geworden.

Muziekvereniging KNA Zwolle bestaat inmiddels 95 jaar en is destijds als  Kunst Na Arbeid in Ittersum opgericht. De vereniging is en blijft springlevend. Tegenwoordig is er naast het KNA Orkest ook volop ruimte voor de jeugd. Muzikale jongeren uit Zwolle Zuid tonen hun starters talenten in de Junior Notes.

En dan hebben we Young Notes, HET jongerenorkest van Zwolle Zuid. Als je een instrument bespeelt en wilt ervaren hoe het is om in een band te spelen, dan ben je van harte welkom. Alle instrumenten zijn welkom!
Ook het KNA Orkest speelt tijdens het concert een gevarieerd repertoire met moderne en lichte muziek.

Nieuwjaarsconcert
Wil je erbij zijn? Kom dan op 8 januari naar het SIO aan de Thorbeckelaan 2.  Tijdens deze avond wordt de cheque van De Tweemaster symbolisch door voorzitter Adri Wever overhandigd aan Jos Mulder, voorzitter van KNA. Het concert begint om 19.30 uur en de entree is een vrije bijdrage achteraf.

Wil je een keer meespelen met een instrument? Stuur dan een mail naar info@kna-zwolle.nl

Contactpersonen persbericht:
Jos Mulder, mailto:voorzitter@kna-zwolle.nl